Thursday, March 24, 2011

Polisi Debit Card??

Ya Allahhu Ya Rabbi...Ya Allahhu Ya Rabbi...Ya Allahhu Ya Rabbi..
(suatu pagi di ofis, kedengaran callerringtoneku)

"Hello..ini Cik Naz***** ker..."
--> Ye saye... ada apa-apa yang boleh saya bantu?
"Saya Sherlin and just want to inform u as a debit card holder of ***bank about new policies"
--> Oh yeker... please..
"Cuba cik tengok kad debit cik, di belakang tu ada sticker putih. Cik dah sign ke belum di atas sticker tu?"
-->Belom...knape?
"Cik perlu sign di situ dan cuba tengok di bahagian depan kad. Di situ ada nombor 4283 3200.... n cuba cik baca nombor selepas itu.."

Punyalah betul bentul...'cik' tu pun baca nombor tersebut.

"Ok, now cik tengok di belakang kad. disebelah sticker putih to ada nombor jugak. Cuba baca..."
-->176
"Itu adalah nombor cik sebagai client ke 176..."
--> Owh...

"Polisi baru di sini, cik akan menerima insurans takaful. Jika ada apa-apa yang berlaku ke atas diri cik segalanya akan di'cover' oleh insurans ini.Cik fahamkah?"
--> Oh faham..
"Jika berlaku kemalangan dan cik dimasukkan ke hospital, cik akan dibayar...bla bla bla~ Kalau apa2 berlaku contoh seperti kematian,minta maaf ye cik, kepada siapakah nama yang akan diberi wang insurans tersebut?"
--> Ibu saya.
"Nama ibu?"
--> bla bla bla~~~
"Untuk insurans tersebut cik perlu membayar sebanyak RM269/year dan bayaran adalah melalui debit card. Selepas ini kami akan membuat penghantaran polisi ini ke alamat cik. Cik ada masalah kah dengan penghantaran ini?"
--> Penghantaran memng xde masalah..tapi masalah bila sampai kepada pembayaran. Kalau saya xnak terima polisi ini?
"Oh polisi ini wajib bagi setiap pemegang kad debit ***bank...Cik ada masalahkah dengan penghantaran polisi?"
-->Wajib? cane 2? Bukan kita boleh pilih ke nak or x?
"RM269 itu adalah untuk setahun sahaja... tahun depan baru cik boleh pilih nak ambik or x.."
--> Are u forcing me?
"Bukan paksa cik.. ini adalah polisi...Cik ada masalahkah dengan penghantaran polisi ini(soalan ni lagi...adoi)?"
--> Ni macam kes paksa je ni....
"Bukan paksa.Cik perlu faham...ini adalah polisi...ada apa2 pertanyaan lagi?"
--> Saya xnak amik polisi tu!
" Cik ada masalahkah dengan penghantaran polisi?"
--> I dont bout penghantaran. Yang paling penting bayaran adalah secara debit dari akaun i."
"Oh itu Cikjangan risau. Setiap transactiom akan di beritahu terlebih dahulu kepada Cik..."
--> Memangla...tapi macammana ada polisi wajib ni?Hmm
"Ok. Sekarang Cik kasi current address cik dan kita akan hantar polisi tu dahulu. Cik boleh tengok dan baca polisi tu...Ok saya akan tinggalkan Cik 1 minit dan my staff akan hubungi cik semula k"
--> Ok.

After a few minutes.....

"Hello Cik. Tadi ada bos saya telefon Cik kan. My manager, a man"
-->Dari ***bank ke??
"Tak2..Owh sorry...maybe wrong nombor.."

after a few seconds....

"Hello, selamat pagi Cik Naz. I'm a manager. Tadi ada my staff, sherlin kol u kan?"
-->Yup
"So u need to take this policy and..."
-->Wait a minute. Talk with my brother k

'Cik' tersebut mendapatkan mangsa untuk berlakon sebagai abangnya...

-->> Hello
"Siapa ni?"
-->> Saye abang kepada hp owner ni.Boleh saye tahu kenape ye?
"bla bla bla~~"
-->> Saya rasa dia xnak polisi ni..
"Polisi ni wajib diambil. Ada masalahkah dengan penghantaran polisi ini?"
-->> hantar or tidak itu terpulang pada pihak kamu. Tapi masalahnya apabila berkenaan pembayaran debit. Are u forcing??

Click!! Panggilan mati....

No comments: